Case: ondernemersplein-kerkrade.nl

De Coöperatieve Ondernemersvereniging Kerkrade (COK) is in 2022 opgericht en stelt zich ten doel de ondernemers van Kerkrade – specifiek MKB en ZZPers – te verenigen en hun belangen te behartigen. Bij de start van de COK werd InfoWise gevraagd om te ondersteunen bij de vraag “Hoe kunnen we de leden met elkaar verbinden op een efficiënte manier en tegelijkertijd hun business toegankelijk maken voor een grotere groep consumenten?”

In deze caselog laten we zien hoe we het platform ondernemersplein-kerkrade.nl hebben bedacht en geïmplementeerd, als centraal systeem van de ondernemersvereniging. In dit project werkten we samen met onze vaste technische partner.

Een online platform is een van de meest gebruikte manieren om anno 2022 mensen met elkaar te verbinden. Steeds meer bedrijven hebben een eigen portal, waarin klanten gepersonaliseerde informatie kunnen opzoeken, aanpassen of doorgeven. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van de stand van je watermeter, het inzien van je energieverbruik, of het raadplegen van de vergoedingen van je ziektekostenpolis.

Voor de COK ontwikkelden wij het platform ondernemersplein-kerkrade.nl. Op dit platform zijn, in een afgeschermd gedeelte, diverse functies beschikbaar voor leden van de vereniging. De ondernemers worden bijvoorbeeld allemaal tegelijk op de hoogte gehouden van nieuws vanuit de Gemeente, kunnen gebruik maken van elkaars diensten met een speciale ledenkorting en kunnen op een makkelijke manier met elkaar communiceren over actuele uitdagingen waar ze voor staan. Dit bevordert onderlinge hulp en delen van kennis.

Het platform heeft echter een dubbele functie. Het zorgt tegelijkertijd namelijk voor een betere vindbaarheid van de ondernemers voor consumenten. Leden kunnen zichzelf profileren met hun business en zijn online (Google) beter vindbaar. Onderzoek wijst uit dat de meeste consumenten niet precies weten wat er “lokaal” eigenlijk allemaal te krijgen is. Het ondernemersplein-kerkrade.nl vergroot die vindbaarheid, online en lokaal georiënteerd.

Wil jij ook je zichtbaarheid vergroten of interactie met je klant om zo efficiënter of klantvriendelijker te werken? Neem eens contact met ons op!

Niets is belangrijker voor een succesvolle samenwerking dan een menselijke klik. Daarom maken wij graag tijd voor een persoonlijke kennismaking.

Dat kan online via Teams, of bij u op kantoor. U kunt zelf een afspraak inplannen op een moment dat u schikt.

Vindt u geen geschikt moment in onze agenda, stuur dan even een email met uw gegevens naar info@infowise.nl.
Laden...
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Stuur ons uw gegevens, we nemen graag contact met u op.